Monitorowanie sklepów w internecie – narzędzie obserwacji konkurencji

W sprzedaży detalicznej i hurtowej należy nieustannie trzymać rękę na pulsie i sprawdzać, co się dzieje u konkurencji. Nie wystarczy raz na jakiś czas przejrzeć jej cenniki, ale robić to na bieżąco i jak najczęściej, bo tylko taka obserwacja przyniesie wyniki, z których można uzyskać najwięcej ważnych informacji.

Aktualizacja danych

Dzięki temu otrzymane wyniki łatwo przekuć na sprzedażowy sukces. Przykładowo czasowa obniżka cen u konkurenta wcale nie musi oznaczać jednoczesnej obniżki w naszych sklepach na tych samych towarach. Można obniżyć stawkę za inne produkty, które wygrywają z tamtymi np. jakością, renomą marki producenta czy takimi technicznymi szczegółami jak pojemność, wielkość i waga. Monitorowanie sklepów internetowych to nieustanna aktualizacja danych, ale to właśnie ona sprawia, że przedsiębiorca ma dostęp do bieżących i rzetelnych informacji i może reagować w dowolnym momencie.

Obserwowanie konkurencji

Oczywiście przerzucanie obowiązku takiego monitoringu na przedsiębiorcę mija się z celem. To proces długotrwały, a przy tym wymagający ogromnego nakładu czasowego i doświadczenia. Zamiast wydawać pieniądze na przeszkolenie pracowników, warto zlecić obserwowanie konkurencji oraz monitorowanie sklepów internetowych podmiotowi, który się na tym zna i przede wszystkim ma do tego odpowiednie narzędzia. Chociaż w dobie wyszukiwarek takich jak Google może się wydawać, że odszukanie cenników to kwestia kilku sekund, sytuacja się komplikuje, gdy do porównania są dziesiątki sklepów. I to nierzadko z tysiącami różnych produktów.

Zawężanie wyników

Dlatego zdecydowana większość firm sprzedażowych, która wykorzystuje monitorowanie sklepów internetowych do śledzenia swoich konkurentów, skupia się jedynie na zawężonej grupie towarów lub usług, które chce obserwować. Są to najczęściej produkty pierwszej potrzeby i takie, które sprzedają się najczęściej i w największej liczbie: żywnościowe, chemiczne, tekstylne. Zawężanie wyników pozwala więc skupić się na najbardziej dochodowej grupie towarów, które przynoszą ogromne zyski i gdzie nawet niewielkie różnice cenowe mogą przesądzić o sukcesie sprzedaży.

Sklepy internetowe

Analizowanie cenników w sklepach internetowych jest znacznie łatwiejsze niż w stacjonarnych. Firmy zajmujące się monitoringiem mają specjalne narzędzia, aplikacje i programy, które dokonują przeszukania ofert na konkretnych stronach internetowych, a następnie konwertują je do czytelnej dla odbiorcy formy. Finalnie przedsiębiorca dostaje proste zestawienie, na którego podstawie może dokonać analizy cen i wprowadzić niezbędne zmiany we własnych cennikach.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl

0 komentarze/y

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *