Najważniejsze daty w handlu internetowym

Handel e-commerce – ważne daty

E-commerce to gałąź gospodarki, która nieustannie się rozwija. Coraz większa liczba Polaków decyduje się na robienie zakupów przez internet. Jest to nie tylko szybkie, ale także niezwykle wygodne. W poniższym artykule prezentujemy ważne daty w ecommerce, o których powinien pamiętać każdy przedsiębiorca. Zapraszamy serdecznie do lektury!

1 września – powrót dzieci do szkoły

Jedną z najważniejszych dat dla handlu internetowego jest 1 września – jest to jedna z największych okazji w roku do robienia zakupów w internecie. Mowa tutaj przede wszystkim o bardzo oczywistych zakupach, takich jak książki, plecak czy zeszyty. Podstawowe wyposażenie to jednak nie wszystko – w tym okresie prawdziwe żniwa mają również miejsce w branży modowej, która stara się jak najefektywniej zachęcić do zakupu swoich kolekcji osoby rozpoczynające nowy rok szkolny. Osoby, które zajmują się prowadzeniem sklepów modowych, powinny zaoferować swoim klientom produkty skierowane w szczególności do dzieci uczących się – chodzi tutaj o nowe buty, ubrania oraz plecaki. Powinny one być objęte atrakcyjnymi bonusami i promocjami – to z pewnością zachęci konsumentów do zrobienia zakupów w naszym sklepie.

22 września – początek jesieni

Kolejna z wielu bardzo istotnych dat w kalendarzu e-commerce. Każda nowa pora roku jest doskonałym pretekstem do tego, by zaprezentować nową ofertę oraz przygotować wyjątkowe rabaty na produkty z poprzednich sezonów. Szczególnie modne okazują się wtedy ciepłe buty oraz kurtki.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/2019/04/15/najwazniejsze-dni-sprzedazowe-i-jak-je-wykorzystac/

Czy warto zdecydować się na monitorowanie cen produktów?

Każdy, kto ma swój własny sklep internetowy, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są różnego rodzaju czynniki. Do jednych z kluczowych, bez wątpienia zalicza się właściwa strategia cenowa, która może nierzadko stanowić o tym, czy prowadzony przez nas interes ma szansę na sukces, czy też raczej czeka nas porażka. Ustalając swoją politykę cenową, powinniśmy postawić najpierw na monitorowanie cen produktów u konkurencji, ponieważ musimy walczyć z innymi firmami, które proponują takie same artykuły, jak my. Tutaj walka jest zawsze naprawdę zacięta. Dlaczego ważne jest takie porównywanie? Ponieważ, dzięki temu wiemy, czy powinniśmy obniżyć cenę, czy też konieczne jest podjęcie innych działać. Trzeba jednakże monitorować stale, ponieważ sytuacja tutaj zmienia się, jak w kalejdoskopie.

Monitorowanie cen produktów konkurencji

Jeżeli chcemy ustalić ceny naszych artykułów, to koniecznie musimy najpierw dokonać dogłębnej analizy produktów oraz cen, jakie oferują nasi konkurencji, na każde jej działania, musimy bardzo szybko reagować, jeżeli chcemy mieć szansę na osiągnięcie sukcesu. Z pozoru dokonywanie takiego monitoringu, w dzisiejszym nowoczesnym świecie jest łatwe, jedyne, co musimy zrobić, to odwiedzać strony internetowe naszych konkurentów. Jednakże nie jest tajemnicą fakt, że jest to żmudne i czasochłonne, zwłaszcza jeżeli musimy zajrzeć na wiele stron, z całą pewnością zejdzie nam na to kilka dni, a wiadomo, że wszystko zmienia się z dnia na dzień. W związku z tym warto zdecydować się na monitorowanie cen produktów przy pomocy specjalnego automatu komputerowego, który porusza się po sklepach internetowych naszych konkurentów i zbiera wszystkie niezbędne nam dane, dzięki czemu możemy na bieżąco reagować.

Czytaj więcej na https://dealavo.com/pl

 

Dlaczego warto monitorować konkurencję?

W obecnych czasach nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez Internetu i możliwości, które daje. Dzięki nowoczesności jesteśmy w stanie za pomocą kilku kliknięć sięgnąć po produkty znajdujące się na drugim końcu świata. W wielu branżach tradycyjne sklepy stacjonarne odchodzą powoli do lamusa, ustępując rozwiązaniom e-commerce. Rynek handlu elektronicznego cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a co za tym idzie – pojawia się na nim niewyobrażalna konkurencja. 

Dla sprzedawców wejście w e-handel wiąże się zarówno z ogromną szansą na rozwój, ale i odpowiedzialnością i sporym wyzwaniem. Niemal wszyscy przedsiębiorcy działający w branży online walczą każdego dnia o nowych klientów i robią wszystko, by w jak największym stopniu zwiększyć atrakcyjność swojego sklepu internetowego dla potencjalnych konsumentów. To właśnie z tego powodu niezbędnym elementem całej układanki w tym obszarze jest umiejętne monitorowanie konkurencji i wykorzystanie danych, które mogą usprawnić wiele różnego rodzaju procesów, a na samym końcu zachęcić do zakupu.

Bez kontroli ani rusz?

Monitorowanie konkurencji może przybrać różne ramy. Większość sklepów kontroluje swoich konkurentów w zakresie cen ich produktów, nowości w ofercie, marketingu czy też tego, w jaki sposób komunikują się ze swoimi klientami. Dzięki sprawnej analizie poczynań innych, czasem o wiele większych sklepów z danego segmentu można nie tylko im dorównać, ale i w niektórych aspektach wyprzedzić. Aby monitorowanie konkurencji przyniosło wymierne korzyści należy jednak w sposób szczegółowy określić, kto dokładnie jest konkurentem i na jakich elementach jego działalności należy się skupić. Każdy sklep ma bowiem własną politykę i cele.

Plusy monitorowanie konkurencji

Obecnie nawet niewielka zmiana cen w sklepie internetowym lub wprowadzenie nowości, której nie mają konkurencji może znacząco zwiększyć sprzedaż. Co ważne, nie jest to zależne od branży ani wielkości sklepu. Stały monitoring cen i zachowań konkurentów ma wiele atutów. Jednym z nich jest możliwość natychmiastowego reagowania na zmiany i trendy rynkowe. Jeśli bowiem sam sprzedający nie zauważy, że jego produkty mają o wiele wyższą cenę niż w innych sklepach, zrobią to za niego klienci. Szczególnie w dobie funkcjonowania wielu portali, które mają wbudowaną porównywarkę cen danego towaru. Drugim plusem monitorowania konkurencji jest to, że można dzięki temu wychwycić wiele jej błędów i nie popełnić ich u siebie.

Jak monitorować?

Służy do tego wiele narzędzi online. Duże sklepy internetowe korzystają ponadto z usług zewnętrznych firm, ale to wiąże się ze sporym kosztem. Sama aplikacja czy portal porównujący oferty poszczególnych sklepów niewiele jednak pomoże jeśli właściciel, któremu na analizie zależy, nie zdefiniuje, jakich informacji właściwie potrzebuje. Dobrze sprofilowane pytania mogą zdziałać cuda i przynieść kluczowe dane, których wykorzystanie przełoży się na wyniki sprzedaży. Narzędzia dostarczają bowiem wyłącznie informacji, a to od przedsiębiorczości i wiedzy właściciela sklepu zależy, czy pozwolą odmienić oblicze jego biznesu.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/